bdKO KidsKonnect Masterclasses 10 november 2022

Masterclass 1  Een nieuwe mindset voor de kinderopvang: Van vraaggericht naar aanbod gestuurd plannen

Helder en Van Pas – Jaap Tulp

In de kinderopvang zeggen we geen nee tegen ouders. We zoeken altijd naar een oplossing. Voor veel ondernemers raakt die houding bijna aan hun identiteit, want: kinderopvang is een maatschappelijke opdracht. Sinds de kredietcrisis, die diepe wonden heeft geslagen in de sector, is onze vraaggerichte houding alleen maar toegenomen.

Maar met de grote personeelskrapte en de enorme vraag is deze houding niet langer vol te houden. Ondernemers zijn een speelbal van de spanning tussen kindbezetting en personeelsinzet geworden. We zijn continu bezig met het verplaatsen van kinderen en medewerkers, en als dat niet lukt: sluitingen. Dat kost veel tijd, aandacht en energie en levert bij alle partijen onrust en frustratie op.

Deze tijd vraagt een nieuwe mindset: de focus ligt doorgaans op de korte-termijnfactoren bezetting en inzet, terwijl ook capaciteit en formatie knoppen zijn om aan te draaien. Met een integraal model voor capaciteitsmanagement kun je vraag en aanbod richting de toekomst beter in balans brengen.

Tijdens deze masterclass geven wij inzicht in ons model voor capaciteitsmanagement en gaan we in gesprek over de strategische keuzes die van invloed zijn op het toekomstbestendig sturen op en versterken van het aanbod.

Over Jaap Tulp

Jaap heeft ruim 15 jaar praktijkervaring opgedaan in diverse functies binnen de kinderopvangbranche; locatiemanager, stafmedewerker en kwaliteitsmanager. In 2004 is Jaap gestart als zelfstandig adviseur en heeft hij opdrachten uitgevoerd binnen de kinderopvang, welzijn en het primair onderwijs.

 

Masterclass 2 De kunst en wetenschap van productinnovatie

KidsKonnect – Martine van der Lee

De wereld verandert op dit moment razendsnel en ingrijpend. We hebben te maken met enorme prijsstijgingen en daarentegen krapte op de arbeidsmarkt. Hierdoor komt het rendement onder druk te staan. Innovatie is belangrijker dan ooit.

Maar hoe werkt digitale productinnovatie? Waarom behoren experimenteren en snel leren tot de kern van innoveren? Hoe kies je wat wel en wat niet te ontwikkelen? Hoe lever je nieuwe producten tijdig en goed, zet je de eindgebruiker centraal en gebruik je inzichten uit data? Hoe begin je klein en hoe schaal je op? En hoe kom je tot een gebalanceerde product roadmap?

Tijdens de masterclass neemt onze nieuwe Chief Product Officer Martine van der Lee ons mee in haar visie op productinnovatie. Vanuit haar rollen bij KLM en Just Eat Takeaway.com heeft zij veel ervaring op dit gebied en zal zij de vertaalslag maken naar de kinderopvangbranche.

Over Martine van der Lee

Martine van der Lee is Chief Product Officer bij KidsKonnect. Zij is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van de productvisie en innovatiestrategie. In voorgaande rollen heeft ze verschillende internationale innovatieteams aangestuurd. Ze lanceerde baanbrekende digitale services en producten, onder meer in samenwerking met tech partners zoals Salesforce, Meta en Google.

 

Het programma voor deze dag:

09:45-10:00 uur Inloop

10:00-10:15 uur Welkom door KidsKonnect & bdKO

10:15-11:45 uur Masterclass 1

11:45-12:45 uur Lunch

12:45-14:15 uur Masterclass 2

14:15-15:00 uur Netwerkborrel

15:00 uur            Einde en wel thuis

 

Locatie

WTC Almere,  PJ Oudweg 4, Almere (gelegen naast het station)

 

Deelname een aanmelden

Deze Masterclasses worden kosteloos aangeboden door KidsKonnect. Aanmelden kan door een e-mail te sturen naar bureau@bdko.nl o.v.v. ‘KidsKonnect Masterclasses’ of bel 079 363 81 02